För att få handla behöver du vara minst 18 år fyllda, myndig och ha rätt att ingå avtal. Genom att handla på Kolafabriken e-handelssajt godkänner du våra köpvillkor.
Genom att acceptera våra villkor förbinder du dig att följa dessa och bekräftar även att du har tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av dessa. Om du bryter mot köpvillkoren riskerar du att stängas av som kund.
Det är du som kund som är ansvarig för att endast du har tillgång till ditt konto. Om du på något sätt misstänker att någon annan har fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska du omgående anmäla detta till kundtjänst. Om en anmälan till kundtjänst inte görs ansvarar du för alla köp som gjorts.
Dina personuppgifter kommer hanteras i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation) och genom att acceptera våra köpvillkor accepterar du även vår hantering av dina personuppgifter.
Kolafabriken e-handel förbehåller sig rätten att stänga av dig som kund.
På menyn till vänster finns kategorier med alla produkter. När du klickar på "köp" hamnar artikeln i din varukorg. Högst upp på sidan står hur många artiklar du har i din varukorg just nu. Tryck på "Till kassan" för att se dina artiklar och eventuellt ta bort något. Efter att ha tryckt på "Till kassan" kan du välja betalsätt och fraktsätt. Vid problem, kontakta oss via mail eller på telefon 0457-47 04 00 (vard 08-17).
Alla priser är i SEK, du väljer i menyn om du vill se priser med eller utan moms..
När vi mottagit din order skickar vi ut en bekräftelse via e-post.
Kolafabrikens betalningsätt i webshopen hanteras utav Klarna (privatpersoner) och Billie (företag), se nedan länkar för mer information.
Privatpersoner
Företag
På alla ordrar tillkommer frakt, vi levererar på billigast möjliga sätt och använder DHL som transportör i första hand.
Fraktpriset ser ni i varukorgen efter att ni har lagt varor i varukorgen och valt land, fraktpriset är viktbaserat.
Gällande företagspaket inom Sverige till företag, ange alltid företagsnamnet vid beställning, om inte detta görs så debiterar DHL en tilläggsavgift i tron om att det är en beställning från en privatperson. I fall som dessa fakturerar Kolafabriken beställaren samtliga tilläggskostnader, detta gäller alla bolagsformer.
Vid eventuella leveranshinder debiterar DHL en tilläggsavgift, vilket Kolafabriken kommer att fakturera beställaren. (Vid tillfällen då DHL inte kan leverera sändningen beroende på att mottagaren inte varit anträffbar på angiven leveransadress eller på annat sätt inte vill eller kan ta emot godset.). Vid eventuella ytterligare tilläggsavgifter från transportören, förbehåller sig Kolafabriken rätten att fakturera beställaren för dessa.
Service Point till privatpersoner inom Sverige, pris framgår vid utcheckning (hämtas hos närmaste ombud, max 41,999 kg), därefter DHL Home Delivery (halvpall/pall).
Hämta på Kolafabriken - 0 kr
Om en vara skulle vara tillfälligt slut, inväntar vi att den inkommer innan vi skickar er leverans och då kan leveranstiden bli längre. Har en vara utgått ur sortimentet skickar vi resterande av era varor och krediterar den vara som har utgått . Leveranserna sker med DHL (normalt sett 2-7 arbetsdagar, det kan dock bli längre vid undantagsfall).
Avgift tillkommer vid ändring av Leveransinformation efter Kolafabriken har skickat iväg paketet. Detta för att täcka DHL´s tilläggsavgifter. För att öka säkerheten gör vanligtvis inte Kolafabriken namn- eller adressändring på skickad vara.
Namnändring eller ändring av bokstav på beställarens namn tillkommer en avgift på 329 kr (ex. moms).
Adressändring tillkommer en avgift på 329 kr + vald frakt (ex. moms).
Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen ingen returrätt. Se distanshandelslagen.
Om paketen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera er kostnaderna för frakt och returfrakt och hantering, för närvarande 329 kr (ex. moms). Paket som beställs för utlämning i vår fysiska butik och inte hämtas ut inom 14 dagar debiteras för orderhantering 100 kr.
Privatpersoner: Vid reklamation utav skadade varor, eller utav annan reklamationsanledning, så behöver vi få en beskrivning, samt bilder på produkt och emballage enligt följande; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inneremballage. Detta skickas inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum till info@kolafabriken.se
Företag:
Synlig skada vid lossning:
Bifoga bilderna med en beskrivande felanmälan till info@kolafabriken.se
Ej synlig skada vid lossning:
Bifoga bilderna med en beskrivande felanmälan inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum till info@kolafabriken.se
Om ni har fått fel produkt, så måste förpackningen vara obruten för att retur skall kunna ske. För reklamation kontakta Kolafabriken omgående, senast 4 dagar efter att ni mottagit er leverans, info@kolafabriken.se eller på telefon: 0457-47 04 00
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och köpvillkor, om priser eller andra villkor skulle ändras under er order, kontaktar vi er för mer information.
Vi förbehåller oss rätten att ändra fraktpriset för företag om de inte överenstämmer med våra villkor kring fraktkostnader.
Vid eventuella fel som sker vid betalning i kassan, t.ex. fel fraktpriser, fel pris på en vara etc. förbehåller vi rätten att avbryta/makulera dessa produkter/beställningar. Om så sker återbetalas eventuella förskotterade pengar.
Produkterna är av högsta kvalité och alltid färska. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan. Kolafabriken ansvarar inte för att varorna smälter, missfärgas eller tar skada under transporten.